Stap voor stap richting de juiste hulp:

Wilt u weten of het Sociaal Kernteam Westland u kan helpen? En hoe het precies werkt? Hier leest u alle stappen:

  1. U neemt contact op met het Sociaal Kernteam Westland
    Dat kan op één van de volgende manieren:
    - U belt 140174. U krijgt één van de medewerkers van de gemeente Westland aan de lijn. Zij schakelen u door naar het Sociaal Kernteam Westland.
    - U vult het contactformulier in op de website van de Gemeente Westland. Een medewerker van het Sociaal Kernteam Westland neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op. 
    Naar stap 2↓

  2. Het Sociaal Kernteam Westland, afgekort SKT, bekijkt uw vraag
    De medewerkers van het SKT vragen u –indien nodig om aanvullende informatie en leggen uit wat u kunt verwachten. U krijgt te horen of het SKT u kan helpen. Als dat zo is:
    Naar stap 3↓

  3. Zorgregisseur neemt contact met u op
    Een zorgregisseur neemt contact met u op. Dit wordt uw vaste contactpersoon bij het SKT. De zorgregisseur plant een gesprek met u in. 
    Naar stap 4↓


  4. Zorgregisseur komt bij u op huisbezoek
    Ter kennismaking, maar ook om de benodigde informatie te verzamelen voor een eventuele aanvraag hulpverlening. Er wordt gevraagd hoe het thuis gaat, maar ook op het werk en – wanneer het om een kind gaat - op school. Wat gaat goed, wat zijn de zorgen, wat zijn de wensen? Wanneer nodig, plant en voert de zorgregisseur een gesprek met mensen die belangrijk voor u zijn. Zijn er kinderen in het spel, dan spreekt de zorgregisseur ook met hen. 
    Naar stap 5↓

  5. Zorgregisseur verzamelt relevante informatie
    De zorgregisseur verzamelt relevante informatie  en doet navraag bij bijvoorbeeld kinderopvang en/of school (wanneer er kinderen in het spel zijn) en anderen uit uw omgeving. Ook hier vraagt de zorgregisseur wat goed gaat, en waar zorgen over zijn. Overleg met anderen gebeurt uiteraard alleen wanneer u dit goed vindt. 
    Naar stap 6↓

  6. Plan van aanpak wordt opgesteld
    Alle informatie wordt gebundeld en komt in het plan van aanpak. Hierin staat wat uw hulpvraag precies is en welke zorgen en wensen er zijn. Ook staat er met welke specifieke hulpverlening u geholpen kunt worden. Samen met de zorgregisseur kijkt u of het plan compleet is. Dit kan telefonisch, per mail of in een persoonlijk gesprek. 

Start van de hulpverlening
De hulpverlener neemt contact met u op en de hulpverlening gaat zo snel mogelijk van start. Let op: er kan sprake zijn van een wachttijd.

Contact

E-health – digitaal aan de slag

Bij het SKT bieden we ook digitaal zorg en ondersteuning. Dit noemen we e-health. Na het intakegesprek krijgt u een eigen account, waarop u via een beveiligde website of app kunt inloggen. In de e-health omgeving krijgt u meer informatie over het SKT en wat u van ons kan verwachten. U kunt digitaal vragen invullen als voorbereiding op het eerste gesprek met de zorgregisseur.

Het is ook mogelijk om zelfhulptrainingen te volgen en samen met de zorgregisseur aan de slag te gaan met modules. U kunt op eigen gekozen momenten aan de slag met deze modules. De zorgregisseur kijkt met u mee en ondersteunt u daarbij.

 

logo sociaal kernteam westland

De zorgregisseur

Het Sociaal Kernteam Westland is er voor jeugdhulp en voor hulp bij problemen bij volwassenen. U krijgt één vast aanspreekpunt: de zorgregisseur. Hij of zij maakt samen met u een plan van aanpak. Uitgangspunt is altijd dat u zelf zo snel mogelijk de touwtjes weer in eigen hand heeft. Lukt dit niet op eigen kracht, dan kijken we of uw directe omgeving kan helpen. En als het nodig is, verleent de zorgregisseur zelf hulp, en/ of schakelt andere specialistische hulp voor u in.

Meer weten over ons?

"Mijn zorgregisseur luisterde écht"

Katinka (34): “Nooit gedacht dat ik in een scheiding zou belanden. Met veel verdriet en geldproblemen tot gevolg. Dan raak je echt even in paniek. Mijn zorgregisseur luisterde écht en gaf me weer overzicht. Hij hielp me om de touwtjes in eigen handen te nemen. Mijn zorgregisseur regelde een overleg met mijn inkomensconsulent, ik heb nu een baan.” 

We doen het samen

Samenwerking staat bij het Sociaal Kernteam Westland voorop. Allereerst werken we samen met u aan een situatie die voor iedereen prettig is. Daarnaast heeft het Sociaal Kernteam Westland nauwe contacten met scholen, huisartsen, politie en verschillende experts. Zo kunnen we snel doen wat nodig is.

Via het Sociaal Kernteam Westland is er kennis beschikbaar over onder andere: 

  • Opvoeding en ontwikkeling van kinderen
  • Psychische problemen, zoals autisme en depressie
  • Omgaan met (licht) verstandelijke beperking
  • Financiën
  • Ernstige problemen rond scheidingen
Leer ons kennen

Altijd dichtbij

Het Sociaal Kernteam Westland heeft 3 teams met zorgregisseurs:

  • Team Wateringen (incl. De Lier, Poeldijk en Kwintsheul)
  • Team Naaldwijk (incl. Honselersdijk en Maasdijk)
  • Team ’s-Gravenzande (incl. Heenweg, Monster en Ter Heijde)

De teams zijn actief in het gehele Westland. Zo levert het Sociaal Kernteam Westland altijd zorg dichtbij huis.

Contact opnemen

Cliëntondersteuning

Vindt u het lastig om alleen het gesprek met de zorgregisseur te voeren? Dan kunt u iemand meenemen, zoals een familielid, vriend(in) of buurvrouw/-man. U kunt ook cliëntondersteuning via het Sociaal Kernteam Westland krijgen. De medewerkers van het Sociaal Kernteam Westland kunnen u hierover informeren.

Contact
Meer weten over het Sociaal Kernteam Westland?
Over SKT

Klachten of complimenten

Niet tevreden over het Sociaal Kernteam Westland

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent en blijft over de diensten en medewerkers van het Sociaal Kernteam Westland.

Heeft u een klacht of compliment?